Thursday, February 8, 2007

 

pantun jepun... dipetik dari e-mel seorang sempai... arigatou

PANTUN JEPUN

Pulau Hokkaido jauh ketengah
Gunung Fuji bercabang tiga
Hancur Raksaser dikandung tanah
Ultraman yg baik dikenang jua.

Dua tiga Raksaser berlari
Maner nak samer Raksaser Kero
Dua tiga Ultraman boleh kucari
Maner nak samer Ultraman Taro.

Kalau roboh Kota Narita
Papan di Tokyo Ultraman dirikan
Kalau sungguh itu keje Raksasa
Badan dan kepaler dier Ultraman 'fire'kan.

Kajang Ultraman kajang berlipat
Kajang Raksaser mengkuang layu
Kalau Ultraman Ace tak cukup kuat
Ultraman Neos datang membantu.

Buai laju-laju
Sampai Pokok Sena
Apa dalam baju?
Lampu Ultraman nyaler.

Mengata dulang paku serpih
Mengata Raksaser
Ultraman pulak yang lebih-lebih.

Sudah gaharu cendana pula
Sudahlah kalah di'fire' pula.

Orang berbudi kiter berbahaser
'Fire' diberi pada raksaser.

Comments:
haha..nak tau lagi detail pasal ultraman ni tanya anak aku, dia lagi terer pasal ultraman ni. Taro, Mebius, Seven, Cosmos, Neo....tah apa2 lagi lah.
 
Laa..aku ingat betullah pantun jepun tadi ghupanya cite pasal urutoraman aje. hehehe... Ni aku aku ada satu pantun jepun (kira okeylah kot), boleh masuk dalam lagu rasa sayang ni.

"Doki doki shiteimasune,
Hajimete minnasan to atte,
Toki doki koko ni kite,
Eien made wasurarenaide"
rasa sayang eh. heheheh...

amocco, Lepas pergi Ultraman Land hari tu makin bertambah tak fanatik anak kau kat urutoraman? hehehe.. Kenapa satu tu ada nama Melayu i.e urutoman TIGA, yek? Aku ingatkan ultraman tu kembar tiga orang.
 
wah!wah! first time aku dgr pantun jepun ni. Selalu aku pantun jepun gini jer
"Ni san biki neko hashitteru,
Sutoraipu no neko to kurabemon ni naran,
Ni san nin sagasu koto ga dekiru,
Kimi dake ni ha kurabemon ni naran" hei!
rasa sayang hei!
rasa sayang sayang hei!
hahaha..
FYI kh41! semakin bertambah fanatik anak aku ni kat urutoraman ni. Malam2 nak tidur letak bawah patung urutoraman mebius dia bawah bantal.
 
Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]





<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

Subscribe to Posts [Atom]