Friday, December 15, 2006

 

motorcycle... live to ride or ride to live...

on the way balik nak balik rumah, motor buat hal lagi... (cobaan...!)
tiba2 enjin mati masa tengah syok merempit?! kat line tengah hiway pasir gudang...
nak lalu kat tepi, tak ada space... terpaksa la ambik line tengah!
dah dekat nak sampai dah... dalam 5-6km lagi
pukul 7 lebih...
baru bulan lepas, piston jammed masa nak pegi kerja (terus ambik cuti emergency!)
motor dah berusia... one way ke tempat kerja lebih kurang 110km (2hrs riding)...
kalu tubuh larat, tiap2 hari ulang-alik; kalu rasa tak larat, lepak je kat 'camp' (rumah kongsi?!)

try start (kick-start)... tak boleh... piston jammed lagi nampaknya...
hello kat mama mintak dia datang pick up...
sambil tu tolak la motor tu cari kedai motor terhampir...
nasib baik... motor tu tak berat macam motor sebijik lagi tu yang masih kat bengkel :(
nasib baik... hujan dah pun berhenti!
nasib baik... kedai tu tak der lah jauh sangat (2-3km kot... berpeluh jugak la dalam kedinginan senja lepas hujan tu!)

motor yg sebijik lagi tu, ntah bila boleh siap...
spare part kena order kat kl; semalam telefon tanya itu apek...
aiyoo... dia olang antar salah balang la. musti mau hantar sana balik woo...
ha...ah! lantak kau la apek
tapi sebenarnya aku dah betul2 rindu kat zzr aku tu
dah sebulan lebih tersadai kat bengkel tu
cepat la tolong siapkan... apek oi!
baru la seghonok sikit perjalanan ke tempat kerja

Comments:
aisehh wawi! ko sebut pasal zzr, aku pong teringat kat zzr aku kat msia nun..apa khabo agaknya yea..gian gak nak pulas trottle ni..tekubi no undou yaritae naa...hehehehe
 
looo... ex-room mate aku ghupanyer!
apasal tak habaq ngko pun naik ninja jugak. dah lama ke? 250 ke 500 ke 1000?
meleleh air liur tengok ninja baru 1300?!
habis tu, moto kau tu sapa tolong jaga?
nanti ada peluang... convoi demo ikouze!
 
hok ala..lupa nak cakap aku punya zzr400 tahun 1993 kat jepun..aku tolak kat adik ipar...harga keluarga jer...ko meleleh tengok ninja 1300..aku lak tidur tak lena mandi tak basah tengok Hayabusa 1300...pehhh!!!!tapi AP lak...huhuhu...convoi ikimasyou yo..
 
Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]





<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

Subscribe to Posts [Atom]