Thursday, December 21, 2006

 

'morning drive' jyanain dakara...


pagi tadi first time bawak kereta pegi kerja (p. gudang to tg bin, pontian)...
hujan pagi... sejuk beb nak naik motor... boleh beku kalu 2 jam atas motor...
lagipun, jalan teruk giler lepas hujan lebat 2-3 hari ni... berlubang sana, berlubang sini... a perfect booby trap for riders! especially riders yg macam aku - turun pegi kerja pukul 6 pagi, pukul 7 lebih baru sampai balik rumah... gelap, tak nampak lubang! sedor2 jer... gedegang! terjun lubang!! tunggu nak ada orang mati dulu baru nak kecoh!!!
tapi nak ceritanyer bukan pasal lubang2 kat jalan tu...
tapi pasal yg bawak kereta 30-40km/j... di jalan yg dibenarkan 90km/j... pada waktu rush hour!
kalu nak pegi 'morning drive' cari la masa yg lebih sesuai
"kelajuan membunuh!"... tapi aku tak boleh setuju 100%
kalu slow sangat pun, boleh jadi punca kemalangan!!
dapat dosa jer aku pagi ni... duk marah2 kat driver yg bawak slow giler tu...
tu yg aku maleh nak bawak kereta gi kerja...
dah la jalan jam sebab hujan & banjir...
8:30 baru masuk opis... merah lagi punchcard aku... grrrrrrrr!
*gambar hiasan: my first car was mini! kalu ada rezeki, ada jodoh lagi... nak cari balik mini sebijik!

Labels: ,


Comments: Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]





<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

Subscribe to Posts [Atom]